Hacı Dizisi





Saturday, February 04, 2006

Hacı Dizisi Neden Yayından Kaldırıldı

28 Subat'i anlatan 'Hacı' dizisi neden yayindan kaldirildi??? Gunlerdir yayinlanacagi icin ATV'de reklamlari yapilan dizi bu gece yayinlanmadan kaldirildi.

Hurriyet Gazetesi Yazari Cuneyt Ulsever'in romanindan uyarlanan Hacı dizisi, bu aksam ekrana gelecekti. Ancak bu aksam dizinin yerine bir film yayinlanacagi aciklandi.

28 Subat'i anlatan 'Hacı dizisi' yayindan kaldirildi. atv, bu aksam yayinlanacagini gunlerdir fragmanlarla duyurdugu dizinin yerine yabanci film koydu

Hurriyet Gazetesi Yazari Cuneyt Ulsever'in romanindan uyarlanan Hacı dizisi, bu aksam ekrana gelecekti. Ancak bu aksam dizinin yerine bir film yayinlanacagi aciklandi.
Aytac Arman, Fikret Kuskan ve Tuncel Kurtiz'in basrollerini paylastigi Hacı'nin yerine bu aksam bir film ekrana gelecek. Dizinin tanitimi icin Gunay Restoran'da bir yemek verilecek, ilk bolumu konuklarla birlikte izlenecekti. Hacı dizisi, RP-DYPKoalisyon Hukûmeti'nin sonunu getiren unlu 28 Subat surecini ekrana tasiyacakti. Dizinin ana karakterleri ise, bir polis, Ataturkcu bir genc ve bir hacı dizisiydi.

TUNCEL KURTİZ, UZUN BİR ARADAN SONRA EKRANA DONECEKTİ
Usta oyuncu Tuncel Kurtiz, uzun bir aradan sonra cok yakinda atv'de baslayacak 'Hacı' adli dizi ile ekrana donecekti. Bu proje icin emekliligini yarida kesip kamera karsisina gecen Kurtiz "Hacı dizi'yi tanimaya ve anlamaya calisiyorum" diyor.
Tuncel Kurtiz, atv'nin iddiali projesi 'Hacı'da, Kayserili bir is adamini canlandiriyor. Cuneyt Ulsever'in ayni adli romanindan uyarlanan 'Hacı' icin "Turkiye'yi bircok yonuyle anlatan bir hikâye' diyen sanatci, konuyu "Medeniyetler catismasini medeniyetler bulusmasina donusturmeye calisiyoruz" sozleriyle ozetliyor. atv'de baslamasi ileri bir tarihe kalan dizi ve 'Hacı' karakteriyle butunlesme surecini anlatan Tuncel Kurtiz, "Turkiye'de Hacı gibi binlerce insan var" diyor.
Oyuncu, diz ile alâkali sorulara soyle cevap veriyor :

'GUZEL YAZILMIS BİR HİKÂYE'
- Uzun zamandan sonra emekliliginizi yarida keserek basladiginiz 'Hacı' dizisini nasil tanimliyorsunuz?
- Cuneyt Ulsever romaninda, Turkiye'yi anlatirken Kayseri'yi one cikariyor. Anadolu'nun ekonomi ve kultur olarak yukselen degerlerinin gecirdigi asamalari anlatiyor. Bence guzel yazilmis ve Turkiye'yi bircok yonuyle anlatan bir hikaye. Biz bu dizide, kimseyi dusunce ve inanclarindan dolayi sorgulamiyoruz. Cunku demokrasinin farkli dusuncedeki insanlarin bir arada yasadigi bir hosgoru yelpazesi olduguna inaniyoruz. 'Hacı'nin felsefesinde de bu var.

'ONUN GİBİ COK İNSAN VAR'
- O zaman Turkiye'nin son donemlerini anlatacaksiniz.
- Yakin zamana baktigimda da ozellikle gozume carpan bir 28 Subat sureci var... O da var tabii ki. Ama burada kesinlikle objektif bir Turkiye manzarasini anlatacagiz. Turkiye'de zaten bircok Hacı karakteri var. Yavas yavas yukselmis, ekonomik gucunu saglamis ancak devlete bagliligini hic kaybetmemis bircok Hacı var. Ben boyle insanlari cok gordum ve tanidim. Ama insanlar boyle bir Hacı karakterine de karsi cikacak. Oysa Hacı, bircok detayin arasinda kendi kisiligini koruyabilen bir kisi.

- Hacı nasil bir karakter?
- Hacı; kucuk bir yatak imalathanesi ile basladigi isi buyutup cok zengin olan bir is adami. Geleneklerine bagli, yurtsever, tutkulari ve zaaflari olan biri. Yalansiz ve acik bir adam. Devlete inanan, Kuran'i bilen, Gazali'yi okuyan bir insan. Ama bir o kadar da Ataturk'un ne kadar onemli oldugunu bilen bir adam. Farkli karakterlere sahip uc cocugu var. Bu rolu oynamak bana keyif veriyor.
- Rolu ilk duydugunuzda tepkiniz ne oldu? Bu projede sizi ceken neydi?
- Bir prototip ya da karikaturle degil, gercek bir insanla karsilastim. Ailesiyle, cevresiyle ve devletle olan iliskisi ile butun bir karakter. Zaten Turkiye'de Hacı gibi binlerce insan var. Ben simdi bu Hacı'yi anlamaya calisiyorum. Rol butunuyle bana cok enteresan geldi.

'ANLAMAYA CALISTIM'
- Bildigimiz kadariyla Hacı ile benzesmiyorsunuz...
- Bu inanmis insani yakalamaya ve anlamaya calisiyorum. Tuncel Kurtiz olarak Hacı'nin okudugu Gazali'yi ben okudugumda, onunla karsi karsiya kaliyorum. Ben Nazim Hikmet'i daha cok seviyorum. Ama simdi Gazali'yi okuyan adamin hangi dogrularin icerisinde oldugunu bulmaya calisiyorum. Ben bu insani her tarafi ile gormeye, anlamaya ve anlatmaya calisiyorum. Zor bir rol. Butun gucumle o insani oynamaya calisiyorum.

- Bicak sirti bir hikayede siz de bicak sirti bir rolde olacaksiniz. Kimileri sahiplenecek kimileri ise karsi cikacak...
- İnsanoglunun zenginligi ve guzelligi orada degil midir? Bu dizide taraf olmayacagiz. Bir tarafin sozcusu degiliz. Gercekci bir sekilde bir topluma bakiyoruz. Bu dizide sadece bir tarafin gorusu yok. Herkesin gorusu yansitiliyor. Bunlarin disinda ihalelerdeki problemler var. Ulke gercegini her tarafiyla inceleyen bir proje yani... Dizi uzerinde bircok spekulasyon olacak. Bunu ben simdiden goruyorum. Bunu goguslemeye haziriz cunku durust bir is yaptigimiza inaniyoruz.

OYUNCULAR
* AYTAC ARMAN: 'Hacı'da bir Albay'i oynayan Arman, "Hacı; bu ulkede yasayan herkesin hassasiyetle izleyecegi, dersler cikaracagi bir proje" diyor.

* MEHMET AKİF ALAKURT: Turkiye erkek guzellerinden Mehmet Akif Alakurt; Hacı'nin asiri dinci oglu Ahmet karakteri ile izleyicinin karsisina cikacak. Ahmet'in karisi rolunu de Dolunay Soysert ustlenecek. Motosiklete olan tutkusundan dolayi 'Ruzgarin Kizi' olarak anilan guzel oyuncu Ayse Sule Bilgic ise dizide gazeteci Zeynep Tandogan'i canlandiracak.

* FİKRET KUSKAN: Hacı'nin kardesi Faruk Gesili'yi canlandiran Kuskan karakterini soyle tanimliyor: "Almanya istihbarati icin calisan ve derin iliskileri sayesinde Turkiye'de ihaleleri alan bir muteahhit. Hacı karakterine zit ve sakincali bir adam."

Hacı Dizisi
medyafaresi

0 Comments:

Post a Comment

<< Home